Artikelkommentarer

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även poänglösa datorkrigsinlägg tas bort.

OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Gnome3 får Linus Torvalds att rasa

Kolleriska ledare

2012-06-05 17:02

Á la Der Untergang... Roligt på riktigt!

msa

Provat Windows?

2012-06-05 21:48

Käre Linus. Har du provat Windows...? ;)

(Nej, jag är ingen Windowskramare. Den enda som botar Windows här är min sambo.)

Någon

Provat Windows?

2012-06-06 02:00

"And for all the people wasting everybodys time with "Why don't you use Unity/KDE/xfce/xyz" - I've tried them. They are even worse, and equally importantly they aren't the normal window manager."
Linus Torvalds

När skall IDG börja med OpenID?

Provat Windows?

2012-07-31 10:47

konstig åsikt ifrån Linus. När jag fortfarande hade maskiner med Linux (Om man nu räknar bort de datorer jag har idag som kör embedded linux eller android) så körde jag xfce under lång tid av den enkla anledningen att allt, i motsats till min erfarenhet av Gnome och KDE, faktiskt fungerar där. Dessutom använder den ju vektorer till det mesta så man faktiskt kan ställa storlekar på fonter/fönster/ikoner till va man vill.

Vad menar han med "normal window manager". Gnome är väll knappast en standard WM det heller?

Nu är ju detta en diskussion jag snarare borde ha med Linus än med någon som bara har citerat något han sagt. Men ur kontext lät det där citatet jättekonstigt. :)

zmurf

Provat Windows?

2012-07-30 17:52

Han kör windows också. Men precis som många andra mer seriösa personer, så väljer han på varje maskin det som lämpar sig bäst för ändamålet. Windows lämpar sig lika lite för allt som linux lämpar sig för allt, eller något OS för den delen.

EtherMan

Provat Windows?

2012-07-31 10:48

hear hear!

zmurf

Ohövligt

2012-06-06 17:37

Att låta dagen förstöras för några fontstorlekar verkar ohälsosamt. Språkbruket är också diskutabelt. Hoppas Linus haft bara en dålig dag.

FreeWare

Ohövligt

2012-06-07 17:29

Linus Torvalds har bestämda åsikter och vågar uttrycka dem. Så ja, det är den Linus som vi känner sedan länge. :)

Men ja, det är väl lite så att det stör hans ringar att behöva anpassa sig till nya gränssnitt.

Men han har samtidigt sagt att alternativen inte är något bättre. Det är väl för att så många kommer med förslag till andra "bättre" alternativ varje gång han kommenterar sina egna erfarenheter med den skrivbordsmiljö som han använder.

När skall IDG börja med OpenID?

Ohövligt

2012-06-07 17:56

I sina yngre dagar var han mera gentlemannamässig. Man ändras tydligen i personlighet då man måste vakta Linuxkärnans kvalitet och inte ta med alla föreslagna ändringar.

FreeWare

Ohövligt

2012-06-08 11:22

Det är inte första gången han har klagat på GUI, ej heller första gången han har skrivit vad han tyckt i en fråga på ett ganska rask sätt.

Så nej, jag tycker nog inte att det är någon större förändring, även om jag inte håller med honom i den här frågan.

Men jo, det förbättrar knappast humöret att behöva argumentera samma sak varje gång med en ny utvecklare. Men numera har han ju en ring av medhjälpare som tar första "smällen". Men antar att det blir rätt mycker sådant ändå.

När skall IDG börja med OpenID?

Ohövligt

2012-07-30 17:09

Det är en stor kompromiss att han ö.h.t. använder nåt utöver ett terminalfönster. Han är bara en i raden av GUI-hatarna. Sen att han upprör sig extra över vissa saker är bara grädde på moset. För övrigt är han helt usel på gränssnitt själv. Nån som prövat tidiga versioner av Git...?

Martäng

Ohövligt

2012-07-31 02:23

Du har fel.
Han har inte något emot att jobba i GUI, bara det inte ställer sig i vägen för honom. Han har exempelvis skrivit att nya plattan från Google är riktigt bra.

Nej, jag har inte provat tidig Git, men han gav det väl de funktioner som han behövde, det blev ju ganska bråttom när de var tvungna att byta versionshanteringssystem.

När skall IDG börja med OpenID?

Bra Linux!

2012-06-11 11:57

Bra Linus! GNOME har ALLTID varit en sh*-WM. Kanske med en spark i baken börjar de rörar på sig.

mxb

Stor i käften

2012-07-30 22:17

Då och då läser han om att han får sina raseriutbrott, han verkar sakna social kompetens.

SebboD

Stor i käften

2012-07-31 08:05

"han verkar sakna social kompetens."
JA och grundläggande funktionalitet......

Kookaburra

Stor i käften

2012-07-31 10:15

Eller så är det nötter som gör skitgränssnitt och hans reaktion är fullt befogad...?

frallan88

Stor i käften

2012-07-31 13:42

Så alla gör skitgränssnitt? Du kan ha rätt, har inte provat de senaste då jag inte är någon Linux-människa, men då får han väl fan starta ett eget projekt istället för att sitta som en bebis och bara klaga.

SebboD

Mycket synpunkter...

2012-08-01 22:52

Men tyvärr har han rätt. Gnome3 är väldigt trevligt att använda när det är konfigurerat med ett antal extensions. Problemet är bara att inställningarna återfinns i tre olika konfigurationsverktyg och i ett antal olika extensions. Det går inte att komma ihåg var man konfigurerar de olika grejerna och enhetlighet i GUI är inte att tala om.

Vik10

Comments powered by Disqus

Mer läsning från TechWorld

- TechWorld:

grundämnen

Teknikens byggstenar del 7: K, Ca och Sc


- TechWorld:

venus

Spaceship on a chip del 3: Venus är vår!


- TechWorld:

shellshock

Shellshock-patchar nästan verkningslösa


- TechWorld:

hacking toolbox

Hackarnas verktygslåda del 1: Nmap

Redaktionen rekommenderar

- TechWorld:

stadsnät

Så byggs ett stadsnät för framtiden


- TechWorld:

riktade attacker

Så stoppar du riktade attacker


- TechWorld:

linux desktop

Rätt Linux för skrivbordet


- TechWorld:

serverhall

Sommarstäda serverhallen
- 8 åtgärder för en lugnare höst


- TechWorld:

snowden headlines

Så har Snowden förändrat
it-Sverige


- TechWorld:

pimp my rack

Här är vinnaren i Pimp My Rack 2014


Gratis nyhetsbrev - Få TechWorlds nyheter i din epost varje vecka.

Opinion

Whitepapers, webcasts, kompendier och partnermaterial Fler utvalda whitepapers

Mainframe makeover
Batch - ingen bitch
Flasha med närminnet
Låt datorn ta skitgörat

Öppen källkod techworld.se/oppenkallkod

- TechWorld:

shellshock

Shellshock-patchar nästan verkningslösa


- TechWorld:

linux

Linux Foundation erbjuder certifiering på nätet


- TechWorld:

Java + Docker = sant


sociala medier

TECHWORLD PÅ FACEBOOK
OCH PÅ TWITTER

Säkerhet techworld.se/sakerhet

- TechWorld:

shellshock

Shellshock-patchar nästan verkningslösa


- TechWorld:

hacking toolbox

Hackarnas verktygslåda del 1: Nmap


- TechWorld:

Jquery

Jquery hackat - oklart om användare berörs


Rekryterar just nu

Utvalda företag

  • Visa alla jobb från denna arbetsgivare
  • Visa alla jobb från denna arbetsgivare
  • Visa alla jobb från denna arbetsgivare
  • Visa alla jobb från denna arbetsgivare
  • Visa alla jobb från denna arbetsgivare
  • Visa alla jobb från denna arbetsgivare
  • Visa alla jobb från denna arbetsgivare

Missa inte våra andra fokusområden

Windows
Gratis nyhetsbrev
Välj ett nyhetsbrev:
Weekly - Security -
Open Source Update





Please don't insert text in the box below!
Kontakta oss
Postadressen är:
TechWorld, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

För prenumerationsärenden:
Logga in här eller ring 08-799 62 39.




Copyright © 1996-2013 International Data Group
Sök efter artiklar och produkter: