Artikelkommentarer

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även poänglösa datorkrigsinlägg tas bort.

OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Så överlever du avbrott i molnet

Intressant att det förut så problemfria molnet

2012-04-30 11:24

nu plötsligt behöver alla möjliga tjänster för att vara något så när säkert för företagen.

Räknar man på det skulle de allra flesta överhuvudtaget inte flyttat sina redan fungerande lokala smör&bröd tjänster ut i detta osäkerhetens paradis.

Det kostade skjortan att flytta och att skola in personalen på de nya mjukvarorna och rutinerna.

Av besparingen för den lokala infrastrukturen har man inte sett mycket. Dels krävs ju klienter, ett LAN och routrar även för att nå molnet, dels måste ju nödkörning lokalt även kunna utföras NÄR molnet inte funkar...

osv...osv..

Först säljer måålnleverantören, sin "kassaskåpssäkra" lösning, nu återkommer han och vill sälja "nödvändig redundans". Man garvar på sig över alla naiva inköpare...

Christian Nissen

Intressant att det förut så problemfria molnet

2012-04-30 12:09

Det är den vanliga snurran. För att företagen ska göra större vinster så kommer man då och då med nya koncept och talar sig varm om alla dess fördelar. Media får betalt för att skapa intresse kring det, och kritiska röster får ingen uppmärksamhet.

När "molnet" var en ny ide så pratade många av oss inom IT om de uppenbara nackdelarna. Stora kostnader, ingen kontroll över datat, ingen kryptering etc.

Och idag har vi precis de problemen. Var det svårt att förutse? Nope. Men branschen ville tjäna pengar och folk vill alltid hänga med "i det senaste" eftersom deras karriärer blir stärkta av det. Det är därmed jätteenkelt att få hela företag och industrier att bara följa efter, planlöst, som en skock får.

Just övervakningen av människor var inte något som var uppenbart för några år sedan, men idag ser man att folks personliga information är det företagen är ute efter i syfte att kartlägga beteenden och tjäna pengar. Och naturligtvis är underrättelsetjänsterna intresserade av all information de kan komma över om människor. Det finns därför mycket pengar i att sälja allt man vet om människor till just dessa.

Google sponrades tidigt av amerikanska underrättelsetjänsten och har mycket nära samarbete med dem. Dont Be Evil är ungefär som Obamas "Change"-kampanj.... man säger vad folk vill höra helt enkelt.

dsdfdfd

"Vad står det i avtalet?"

2012-04-30 17:03

Ja, varför har ni, så vitt jag sett, aldrig skrivit om detta när olika företag haft problem och användarna fått gråta ut i era artiklar?

Vinkelberg

Korrektur

2012-04-30 22:16

> Molntjänsterna är fortfarande avbrottssäkra.

Negation?

> Trots allt mer mogna molntjänster är det fortfarande inte avbrottssäkra.

Konstig mening.

henriko

Hårdvaran är inte problemet med IT

2012-04-30 23:57

Den tuffar på men det finns undersökningar som pekar på att minst 80% av problemen beror på folk som gör fel. Och de måste fortfarande sätta upp saker och ting i applikationerna. Så ja, var finns vinsten?

Stoffelito

Comments powered by Disqus

Fler nyheter

- TechWorld:

6 proffstips för säkrare Java


- TechWorld:

Säkerhetsbrister
direkt från fabrik


exklusiv för Techworlds Superusers

- TechWorld:

Slutet för brandväggen - nästa generation är här


- TechWorld:

Snowdens e-postleverantör förlorar överklagande


- TechWorld:

Så fick språken sina namn

- TechWorld:

Datormusikens heliga graal


- TechWorld:

Arbeta smartare med Evernote Business


- TechWorld:

Så gör du OS X säkrare


- TechWorld:

Testduell: Ubuntu 13.10 mot Linux Mint 16


- TechWorld:

Operativsystemet som hjälpte Snowden

- TechWorld:

Sakernas internet - en avvägd risk


- TechWorld:

"Alla måste kunna
hyra den svarta fibern"


- TechWorld:

Klumpig och dyr - men programmerarnas drömdator


- TechWorld:

12 fantastiska TED Talks om teknik


- TechWorld:

Gigantisk tillväxt inom mobil säkerhet

- TechWorld:

Företag uppdaterar inte mjukvaran


- TechWorld:

Ny tjänst ser om din e-postadress hackats

Hur ofta byter du lösenord för din e-post?

- TechWorld:

Guide: Så hanterar du Heartbleed


- TechWorld:

Den uppkopplade gruvan


- TechWorld:

Pimp my Rack
- succétävlingen är tillbaka

Whitepapers, webcasts, kompendier och partnermaterial Fler utvalda whitepapers

DevOps krossar barriärerna
Software-as-a-Boss
Backup på en kvart
App app app... 20 API tips
Gratis nyhetsbrev
Välj ett nyhetsbrev:
Weekly - Security -
Open Source Update





Please don't insert text in the box below!
Kontakta oss
Postadressen är:
TechWorld, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

För prenumerationsärenden:
Logga in här eller ring 08-799 62 39.




Copyright © 1996-2013 International Data Group
Sök efter artiklar och produkter: