Artikelkommentarer

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även poänglösa datorkrigsinlägg tas bort.

OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Snart kan du köpa Steve
Ballmers 80-tumsdator

Förklarar

2012-05-28 08:17

Varför saker inte fungerar hos MS, VDn saknar telefon, pennor och anteckningspapper.

och inte blir det bättre när MS beskriver en iPad och säger att det är framtidens dator att sedan MS i vanlig ordning lyckas få det mesta fel med att göra skärmen gigantisk och tro att folk skall ha det på väggen. Vore intressant att veta hur mycket MS plöjt ned i FoU de senaste 20åren som tokfloppat, de största intäkterna kommer fortfarande från win. Och Office. Är det ens möjligt att ta MS på allvar?

Prontor

Och

2012-05-28 09:05

Och det faktum som säger att det de lever på är lika kvalitet med det som floppar för dem. det säger en hel del om dagens konsumenter. Inte lika lättlurade.

*???*??

Förklarar

2012-05-28 09:12

Jag gör mig gärna lustig över MS men jag tror de är på rätt väg. Jag är säker på att de kommer göra det i god Kalle-Anka stil men de har släppt den värsta hybrisen och börjar göra saker och ting lite mer genomtänkt än tidigare.

Meniac

Förklarar

2012-05-28 10:16

på vilket sätt är en 80" skärm för konsumentbruk som man skall interagera med genomtänkt? Nu bor ju inte de flesta konsumenter i villor på över 500kv/m inte ens kontoren för de flesta chefer skulle rymma en 80" skärm rent praktiskt. Redan där är det epic fail från MS, folk har inte plats för den typen produkter.

Samma sak med deras bordsdator som lanserades med buller och bång, vilken normalbegåvad människa över åtta år inser att det var ett helt vansinnigt projekt.

Fich häromdagen en kundtidning från Telenor (beep). Där är det en artikel som heter "Digitala insikter" och man snackar med MS sverigechef Per Adolfsson. Man vet inte om man skall skratta eller gråta när man läser den.

ex.
Fråga. Hur ska Windows system för smartphones utmana iPhone och Anroid?

Alla vill ha nästa heta grej. När både mormor och grannens barn har en iPhone då är det inte spännande längre. Det här är något nytt och spännande och så är den snyggare.


Så enl. Per A. så talar vi inte mervärde eller kundnytta när vi köper mobil från MS utan nytt och spännande, då kan jag förstå att en 80" skärm bara känns så häftigt när man skall knäcka polarna på Rotary.

Som sagt MS och deras produkter känns väldigt, väldigt avlägsna när det gäller nya inköp, men det kan ju bero på att jag inte är medlem i Rotary.

Prontor

Förklarar

2012-05-28 10:39

Haha, tro mig, jag gillar en del av de här bittra inläggen.

Det är inte storleken på skärmen som är avgörande. Det är formatet, hur man ska presentera all den information vi använder och med de mängder vi har tror jag på en större skärm än tidigare. Det är tanken att se informationen, inte skärmen och framför allt inte datorn. Nu gäller det väl inte MS, men mitt ideal är när tekniken är transparent och innehållet står i fokus.

För MS del är det viktigt att presentera och hantera innehållet på ett genomtänkt sätt. Där tror jag man har börjat tänka till lite och ser bortom Kalle-Anka-gränssnitt som Luna och Aero och andra dikeskörningar.

Lokala chefer på de här företagen kommer ofta från sälj eller marknad och då är det alltid "nytt och häftigt" som gäller. Du kan inte förvänta dig visionärer regionalt på dessa företag. Just Ballmer är nog inget bra exempel på central visionär men jag hoppas de har någon annan på MS som tillåts hysa visioner för framtiden.

Meniac

Förklarar

2012-05-28 14:35

Vilken storlek har en genomsnittlig whiteboard tror du? Jo just det... 80 eller 96 tum... De flesta har inte whiteboards heller hemma, men det är ingen som sagt att denna 80tums skärmen var tänkt för hemmen heller, bara att den skulle kommersialiseras, vilket bara innebär att man faktiskt säljer den som en produkt... Surface är komersialiserat men det är inte många som är intresserad av den hemma ändå eller hur?

EtherMan

Förklarar

2012-05-28 15:06

Surface är dels för dyr men framförallt för osynlig för hemmabruk. När den finns på Elgiganten och MediaMarkt för max halva priset kommer konsumenterna säkert att bli intresserade. Skulle gärna ha en i mitt köksbord/sällskapsbord men 80 papp för bara 42" är i överkant ;) ...40 papp och 55" däremot, sign me up...

...tror många familjer skulle kunna tänka sig att ha whiteboards hemma men de är dyra eller fula, svåra att beställa och överlag inte anpassade för hem. Whiteboard-väggfärg börjar väl bli populär istället?

Oskar Duveborn

Förklarar

2012-05-28 15:15

Halva priset skulle inte räcka... Men det var inte poängen... Grejen var att bara för att något är kommersialiserat så marknadsförs det inte för hemmabruk... Surface marknadsförs inte för hemmabruk heller liksom... Visst finns det säkert de som skulle kunna tänka sig ha en 80tums skärm på väggen... Men klagomålet var ju just att det var för stort för hemmaanvändare och jag menar bara att de användarna inte är målgruppen så det är irrelevant.

EtherMan

Förklarar

2012-05-28 15:36

"I dagsläget är den inte anpassad för konsumenter, men historiskt sett vet vi att det är så här allt brukar börja"

ok. vi köper en 80" skärm med Windows som ersättare för Whiteboarden, låter som en väldigt bra idé. sen är det bara att hoppas att konsumenterna hakar på och skaffar sig en 80" whiteboard... sorry win. skärm.

Prontor

Förklarar

2012-05-28 22:30

Du verkar glömma att även företag är konsumenter...

EtherMan

Förklarar

2012-05-29 08:48

icke så.
Konsument - Är en kund, privatperson som handlar eller på något sätt gör så att staten får in pengar.

Prontor

Förklarar

2012-05-29 14:58

Mja.. En konsument är någon som konsumerar. Företag konsumerar och är alltså konsumenter...

EtherMan

Förklarar

2012-05-30 15:22

nej igen, man särskiljer på konsumenter och företag då företag är producenter.

Prontor

Förklarar

2012-05-30 15:57

Nej... Företag är inte alltid producenter... och inte alltid konsumenter... Men företag som konsumerar, är också konsumenter... "Inom ekonomisk vetenskap den som förbrukar en vara eller tjänst.".. Det är bara inom juridiken man använder ordet konsument på enbart konsumenter utanför näringsverksamhet.

EtherMan

Förklarar

2012-05-28 15:03

Vilket kontor får inte plats med en 80" vägghängd skärm? Den tar juh ingen plats! Har en 150" och en 55" skärmyta i en liten etta redan och det finns utrymme för fler (i badrummet förslagsvis ;)

I kontorslandskap finns det gott om plats för 80" team-skärmar - skulle behöva 2-3st per 5-manna-team för gemensam planering och översikt. Projektor+dator+boka konferensrum är det drygaste sättet att samarbeta på jag vet, och att sitta framför varsin dator och skype:a är ännu värre...

Oskar Duveborn

Förklarar

2012-05-28 15:38

för att se hela bilden av en 80" skärm med behållning, behöver man stå på vilket avstånd?

Du måste ha ett j-la stort badrum för att bo i en etta ;)

Prontor

Förklarar

2012-05-29 02:28

iiiiii loooove thiiiiiiis coooompanyyyy ööööääääehhhh!!!!! Dance MonkeyBoy dance!!

nakos

Förklarar

2012-05-28 11:37

"när MS beskriver en iPad och säger att det är framtidens dator"

Du menar då de presenterade tablet PC år 2002? "Tablet PCs are a major milestone in mobile computing, bringing more versatility and computing power to more places than ever before," says Alex Loeb, corporate vice president of the Tablet PC division at Microsoft."

Men jag tror att du har råkat blanda ihop touchskärmar med bärbarhet.

Nordbrygga

Förklarar

2012-05-28 12:09

Med tanke på hur uselt det gick för tabletdatorerna kan man fråga sig vad det var som failade, nu när ipod visat att det fanns en marknad för liknande saker.

mktst

Förklarar

2012-05-28 12:31

Många undrade samma sak vid den tiden då projektet lades ner. Kanske var CPU- och batteriteknologin för omogen.

Nordbrygga

Förklarar

2012-05-28 17:53

Tror det var gränssnittet.

De första tabletdatorerna använde nästan samma GUI som vanliga desktop vilket inte passar så bra för touch.

Vägen via telefonen där man aldrig använt mus eller vanligt tangentbord var nog det som lärde både Apple och kunderna hur det skulle skötas, touch phones hade ju kommet innan, Apple drog det bara flera steg längre.

David Mårtensson

Förklarar

2012-05-28 15:31

Nej, det menar jag inte. Jag menar just en iPad för det visar MS hur det skulle göras för att det skulle bli rätt. Det är väl f-n inte rimligt att man håller på i tio år och gissar sig fram, det är just det som är MS problem, man är helt vilse!

The iPad has been a staggering success for Apple since its inception in 2009, but if it wasn’t for one loud-mouthed Microsoft employee, the tablet may have never been born. Steve Jobs decided that he would create the device after listening to a Microsoft employee boast about a Windows tablet over dinner. When he got home that night, Steve said, “Fuck this, let’s show him what a tablet really can be."

The story is just one of a number of revelations discovered in Walter Isaacson’s Steve Jobs biography that went on sale earlier this week. British tabloid The Daily Mail points to the story in which Steve revealed where the inspiration for Apple’s iPad came from:

[Bill] Gates was annoyed that the guy kept revealing information about the tablet PC he had developed for Microsoft. “He’s our employee and he’s revealing out intellectual property," Gates recounted. Jobs was also annoyed, and it had the consequence that Gates feared. As Jobs recalled:

This guy badgered me about how Microsoft was going to completely change the world with this tablet PC software and eliminate all notebook computers, and Apple ought to license his Microsoft software. But he was doing the device all wrong. It had a stylus. As soon as your have a stylus, you’re dead. This dinner was like the tenth time he talked to me about it, and I was so sick of it that I came home and said, “Fuck it, let’s show him what a tablet can really be."

Jobs went into the office the next day, gathered his team, and said, “I want to make a tablet, and it can’t have a keyboard or a stylus."

Needless to say the iPad was born shortly afterwards, and two generations later, it has sold a combined total of 39.8 million units. Meanwhile, Microsoft is yet to launch a Windows tablet that has established itself in the market.

So thank you, Microsoft, for our wonderful Apple iPad.

Prontor

Förklarar

2012-05-28 21:17

Fast nu är det inte sant eftersom Ipaden började forskas fram långt tidigare. Efter ett tag kom Apple på att man kanske kunde göra en telefon också, vilket blev Iphone.

Ja, Ipad kom före Iphone, för er som inte visste det.

Trådlös

Förklarar

2012-05-29 08:52

vad är det som inte är sant?

Newton var först och sen iPod och vad Apple forskade fram i labbet är ju knappast relevant utan vad som släpps på marknaden är det som gäller och då var verkligen inte iPad före iPhone.

Prontor

Förklarar

2012-05-29 14:04

I boken beskrivs det som att Iphone uppfanns först och sedan bestämde man sig gör att göra Ipad, men så var det ju inte. Ipad uppfanns först.

Trådlös

Dit

2012-05-28 09:02

Dit är vi på väg

Där andra redan finns. Som vanligt är Microsoft sena, akterseglade och vet inte själv vad man skall göra.

*???*??

Dit

2012-05-28 09:45

Andra är inte där heller riktigt än.
Den här 80-tummaren är väl f ö den som visades upp när Windows 8 Consumer Preview släpptes tidigare i år, gammal skåpmat m a o.

Det som ÄR intressant däremot är att bygga in en "touch-dator" i en stor skärm men då på andra platser och format än vanligt. Skulle gärna se att alla ytor där man nu har fönster i princip skulle kunna vara datorskärmar med tochfunktion. Ett skyltfönster skulle kunna bli interaktivt, reklamskyltar och andra idag "döda" ytor skulle kunna få liv på intressanta sätt.

och bara för att göra det ännu roligare, koppla in telefonen du bär omkring på så att den kan kommunicera med alla dessa ytor så kan du få en personlig anpassning automatiskt baserat på ditt Google/Facebook/Live-ID.. he he, nu snackar vi möjligheter :-)

Opuz

Dit

2012-05-28 11:58

Och varför inte göra den vanliga skrivbordsytan till stor touch skärm. Här har IKEA en verklig chans att skapa något nytt, nu när man börjat satsa på hemelektronik. Dvs kom till kontoret lägg telefonen på skrivbordet och kalendrar, bilder på dina barn och det du arbetade med sist läggs ut på det touch känsliga skrivbordet. Det som saknas tekniskt idag för att det här ska fungera riktigt bra är bra program för att tolka penninmatad text och figurer.

unoengborg

Dit

2012-05-28 14:41

Errr... Hört talas om MS Surface? För det du beskriver är precis vad Surface är...

EtherMan

Dit

2012-05-28 16:44

Vad jag menar är att det måste integreras snyggt i normalt kontorsmöblemang och inte vara något futuristisk extra som de bara har i TV serier sponsrade av Microsoft

unoengborg

Dit

2012-05-28 22:36

Fast du kan ju få Surface med en mängd olika utseenden ju... En del av dem ser ut som ett vanligt soffbord, osv. kontorsmöblemang är svårare för Surface då det ju krävs ett bord som är solitt. Men eventuellt kan Surface 2.0 fixa det problemet eftersom den använder en LCD för bilden istället för bakprojektion, men den är inte riktigt släppt än tror jag... Ska dock släppas i år.

EtherMan

Dit

2012-05-28 10:09

Det är nog du som är sen här som vanligt. De flesta reklamskyltarna idag kör redan Win 98 och har gjort det sedan den kom ut, även tidigare körde de någon form av Windowsversion och redan då fanns stöd för touch. Det var snarare för dyrt med touchskärmar för 10 år sen men stödet i sig och möjligheterna har alltid funnits. Nu är det tillräckligt billigt för att massproduceras helt enkelt, ska sock bli hul å se din hysteri när du fullständigt bryter ihop inne i stän för att reklamskyltarna använder Win 8 ;-)

True story

Dit

2012-05-28 15:18

"...sock bli hul å se din hysteri när du fullständigt bryter ihop inne i stän för att reklamskyltarna använder Win 8"

Och hur skulle man få redan på det? Om de inte blåskärmar så lär det vara svårt att se vilket OS de kör.

japh

Dit

2012-05-28 20:03

Sant, dock ser man oftast i äldre verioner när de bootar om efter uppdateringar, blåskärmar etc så där finns i alla fall någon form av tendens. Samtidigt tenderar en del utstickare till att göra reklam för märket som t.ex där osx används syns alltid appleloggan. Vad som kommer känneteckna Win 8 är ett bättre flyt i annonserna utan lagg och andra störningsmoment men å andra sidan slipper man sånt även i andra system idag vilket är extra viktigt i just presentationssyften ;-)

True story

Mja

2012-05-28 09:10

Dom är ju rätt viktiga på företagsmarknaden, har ett par stora spel(halo-serien t.ex.) nån spelkonsol(x-box), ett rätt viktigt programeringsspråk (C++) nån mailserver folk verkar använda (exchange) typ..nån obskyr databasgrej (SQL-server). Några av dom har nog nån intäkt också.

Annars då? Ja dom är ju lite tristare och lite gråare men jag lovar att i ett företagsmiljö är microsoft en dröm att arbeta med jämfört med olika openscourcelösningar som den senaste sysadmin hade i huvudet.

JoyDivision

Mja

2012-05-28 11:22

Jag vill inte vara petig och så men...

Vad har spel med företagsmarknaden att göra? Du kommer först med ett generellt påstående om MS styrka på en marknad och sen med exempel från en helt annan marknad, för att följa upp med exempel som trots allt styrker ditt påstående till slut. Förvirrande.

Sen menar du nog C# och inte C++ som programmeringsspråk. Vet inte om C# är så viktigt egentligen, själv skulle jag nog ranka .NET-plattformen i sin helhet högre. En av MS riktigt starka sidor!

Olpa

Mja

2012-05-28 11:48

Min poäng var att microsoft inte endast hade intäkter från windows och office som tidigare kommenterats jag tog upp flera exempel där bland företagsmarknaden och spelmarknaden. Det var säkert dåligt strukturerat :). Ja .net är ju ett bättre exempel.

Alltså jag tycker helt enkelt att det finns många saker som kanske inte upperbart känns som en microsoftgrej som väldigt många använder sig av dagligen som helt klart ger dom intäkter och där det finns mycket bra lösningar.

Blandade ihop med visual C++ som är en microsoftgrej som använder det.

JoyDivision

Mja

2012-05-28 15:21

"Annars då? Ja dom är ju lite tristare och lite gråare men jag lovar att i ett företagsmiljö är microsoft en dröm att arbeta med jämfört med olika openscourcelösningar som den senaste sysadmin hade i huvudet."

Det är ett generellt påstående som inte motsvarar verkligheten överallt i alla fall.
Idag på jobbet var min linuxmskin igång 25 minuter innan jag kunde göra något på windowsdatorn. De som bara sitter med en windows-maskin tyckte inte att det var en dröm. Mardröm möjligen.
Poängen är att det inte är så enkelt som att säga att ett alternativ alltid är bättre än ett annat.

japh

Nu tror jag inte riktigt

2012-05-28 09:21

att Ballmer har gjort sig av med alla telefoner, det vore väldigt opraktiskt att släpa med en 80-tumsdator på stan. Däremot så har han väl ingen bordstelefon längre (som många av oss) och att han blivit så långsynt så han behöver en 80-tums skärm på väggen har väl med ålder att göra? Med Skype, Lync och alla andra VoIP-applikationer minskar dessutom behovet av en traditionell telefon.

I Beg 2 Differ

Nu tror jag inte riktigt

2012-05-28 10:11

Den vore väl ändå en uppgradering mot dagens 50" skärm utan touch och med Win 7 ;-)

True story

Men snälla folket...

2012-05-28 10:03

Är ni inte lite väl cyniska nu? Visst, MS må kanske vara ett konstigt företag många gånger men ni bör väl förstå att detta är ett KOMPLEMENT till den utrustning som används idag!

Jag hade gärna velat ha en 80 tummare på väggen där jag gjorde det mesta av mitt arbete. Jag tror nog att Ballmer har en Windows lur i fickan som så många andra och den används säkerligen flitigt när han inte är på kontoret.

Snälla, klaga gärna på MS om ni vill, men till och med hatare måste väl se att detta är ett komplement till dagens utrustning, inte någon ultimat lösning på det perfekta kontoret.

För många tror jag detta kan vara ett bra sätt att arbeta, speciellt om man har många kundkontakter och möten över Internet. Däremot tror jag knappast att det är något som kafé-ägare Klara Karlsson i Enskede skulle köpa in till sitt lilla kontor... =/

Den där elaka snubben

Men snälla folket...

2012-05-28 11:25

Men han har ju "gjort sig av med traditionella kontorsprylar såsom pennor, anteckningspapper och telefon". Så då är den väl inte ett komplement, enligt artikeln.

Men jo, jag tror också artikeln ljuger lite. För han lär inte ta med sig 80-tummarn när det är dags för lunch direkt...

Olpa

Men snälla folket...

2012-05-28 12:18

Som jag uppfattade det så handlade det om fast telefoni så som en "vanlig" kontors-telefon. :P

De flesta människor (ja även Ballmer) har nog en mobil, det verkar lite konstigt om det inte vore så!

Det är ju en sak att göra sig av med pennor och papper m.m. men om det vore jag så skulle jag ALDRIG kunna leva utan min mobil. Det är väl i och för sig inte riktigt sant, jag skulle väl överleva men min Xperia Arc har gjort mitt liv riktigt lätt och bekvämt, bästa telefonen jag haft hittlls! :D

Den där elaka snubben

Men snälla folket...

2012-05-28 15:48

tja, ett komplement till Ballmer skulle det kunna vara för han lär väl knappast ha en iPhone eller en iPad, dessa produkter klarar ju av att ersätta hans 80" skärm och man kan ha dem med sig.

Det framkommer inte på något sätt hur en 80" kompletterar utrustningen mer än att papper,penna och telefon försvinner från Ballmers kontor.

Hatar inte MS, blir bara mäkta irriterad, förvånad att företaget orkar hålla på år efter år med en massa med skit som inte skapar mervärde för sina kunder. Hur länge kan kunderna stå ut med att MS pissar på dem, genom att presentera ogenomtänkta och dyra lösningar?

För min del får MS slösa hur mycket pengar de vill på korkade projekt som detta, frågan är bara hur länge aktieägarna och fanboisen står ut ;)

Prontor

Men snälla folket...

2012-05-28 16:25

Mjo, kan hålla med lite grann... Men en 80-tummare är ju inte fel att ha på kontoret, eller hur? lol

Tänk dig en riktigt skööööön soffa, och kanske ett bord för fötterna och den där stora 80-tummaren. Det blir mååånga arbetstimmar framför den då! ;-)

Jag tror fullt på att den har en praktisk tillämpning, men knappast för varje kontor på alla företag i världen. Den gör väl sig mest användbar i konferensrum och liknande för video-kommunikation och föreläsningar m.m. :P

Vi får väl se hur långt galningen Ballmer kommer i utveckling och marknadsföring, lol!

Den där elaka snubben

Bra att han provar

2012-05-28 10:08

Jag tycker inte att vi skall göra oss lustiga över Ballmer och att han provar detta. Jag tycker tvärtom att det är bra att han testar. Det är bra att en VD på ett stort företag söker efter nya sätt att sköta sitt jobb. Tycker detta tyder på att Ballmer vill hålla sig ajour med vad som händer - ser detta som positivt. Jag är inte någon stor beundrare av Ballmer men det här tycker jag inte man kan kritisera honom för.

Spyfrog

Bra att han provar

2012-05-28 14:28

Jag ser mer en ful gammal gubbe med noll visioner sitta där med sin feta lön o ha den största skärmen på jobbet utan att kunna få några nya idéer om någonting.
Hoppas han lever som han lär och sitter med fysiskt qwerty tbord på sin mobil.
Enda någorlunda nytänket jag kan komma på nu på senare tid är väl Kinect som funkar si sådär. Egentligen är den kass då den mer än gärna inte ser vad man gör.. Typiskt MS. En produkt som kan vara bra men inte riktigt når dit.

Att gubben ens får vara kvar på MS.

RajtanTajtan

Bra att han provar

2012-05-28 16:30

I den positionen så får man väl räkna med att få ta skit, men det är ju inte han som gör allt, de har väl 90000 till som jobbar där och det finns de som är bra och de som är dåliga, precis som på alla företag.
Microsoft går i stort sett väldigt bra fortfarande och så länge det gör det så får han nog sitta kvar tror jag, de riktigt viktiga personerna som styr utvecklingen är ju andra personer som kanske inte syns lika mycket i pressen.

Opuz

80-tumsdator är väl inte att skryta med...

2012-05-28 10:15

Det finns större datorer och det finns mindre datorer.
Men jag antar att det är den totalt IT-okunnige rubriksättaren som tror att bildskärmen är datorn.
Även om datorn är inbyggd i skärmen så blir det inte en 80-tumsdator för det. Visa mig att datorns moderkort är 80 tum stort så kommer jag att tro på det.
.
Griniga hälsningar från morgontrötte Anders
.
Ps
Enda felet med morgonen är att den kommer så tidigt på dagen...
Ds

Anders_N

Dags..

2012-05-28 11:11

..för Minority Report.
Hur svårt kan det vara?

UfoM

Dags..

2012-05-28 13:13

Säger bara:

http://okcancel.com/strips/okcancel20031003.gif

:D

TMB

Dags..

2012-05-28 14:47

Hahaha, för egen del hade den träningen varit välbehövlig :)

UfoM

Dags..

2012-05-28 18:16

Jodå, nog skulle det behövas alltid. Fast det gäller ju hela kroppen egentligen när jag tänker efter :D

När jag köpte min C64 för en miljon år sedan så inhandlade jag samtidigt en ljudpenna. 10-15 minuter efter att ha suttit där så insåg man att axel och arm inte mådde så bra av att arbeta vertikalt :D Tröttheten kom väldigt fort.

Dessutom: Genomskinlig skärm blir ju rätt arbetsamt att se på om bakgrunden är varierande. Dessutom så ser jag inte att det fyller så mycket funktion på ett kontor.

Ett stort lutande bord som tex arkitekter har tror jag på däremot. Med justering av vinkeln kan man också lätt lägga prylar på det som detekteras automatiskt. Att använda NFC för prylar på bordet var iaf något som M$ hade med i sin framtida visionsvideo för ett gäng år sedan som jag tror kommer att komma, dvs lägga ner kreditkortet på bordet för att betala osv (om ens det kommer behövas). Fast om jag inte missminner mig totalt så var ett stort middagsbord ohemult dyrt så priserna måste ner avsevärt innan det blir något för gemene man.

TMB

Gotcha

2012-05-28 11:18

Det är nog snarare så att rubriksättaren är rätt smart för han lyckades både fånga och aktivera dig.

aluser

Gotcha

2012-05-28 15:13

Ja, det är svårt att klaga på artiklarna och rubriksättare när de gör precis vad som avsetts och aktiverar idg-trollen lika säkert nästan varje gång.

Lark

Gotcha

2012-05-28 11:18

Det är nog snarare så att rubriksättaren är rätt smart för han lyckades både fånga och aktivera dig.

aluser

Påbud

2012-05-29 02:38

denne Steve borde inte få heta Steve och vanhelga namnet. Tvångsdöp honom till Mustafa Ballmongler. Han ansåg iPhone meningslös, sedan hotade han personalen när nästan alla skaffade en, han förlöjligade iPad tills han upptäckte att PC-försäljningen sjönk kraftigt och nu ska han göra en 80" iPad fast med ett skitoperativ baserat på gammal 80-tals teknik. Registret fanns redan i Windows 3 och är där än. Way to go Ballface.

nakos

Comments powered by Disqus

Fler nyheter

- TechWorld:

Independencekey

Säkra data med Independencekey


- TechWorld:

Daniel Åhlin

"Windows 10 - steg bakåt för att ta steg framåt"


- TechWorld:

stadsnät

Så byggs ett stadsnät för framtiden


- TechWorld:

Kodsnack på Next Generation Threats


- TechWorld:

windows 10

Så anpassas Windows 10 för byod

- TechWorld:

storsimple

Storsimple - så bra är Microsofts lagring


- TechWorld:

grundämnen

Teknikens byggstenar del 7: K, Ca och Sc


- TechWorld:

venus

Spaceship on a chip del 3: Venus är vår!


- TechWorld:

shellshock

Shellshock-patchar nästan verkningslösa


- TechWorld:

hacking toolbox

Hackarnas verktygslåda del 1: Nmap

- TechWorld:

linux

Linux Foundation erbjuder certifiering på nätet


- TechWorld:

Daniel Åhlin

Får chefen se vad du ser?


- TechWorld:

mobilt nätverk

Öppen källkod-nät skapar nya möjligheter


- TechWorld:

old program

Företagen hänger kvar vid gammal mjukvara


- TechWorld:

riktade attacker

Så stoppar du riktade attacker

- TechWorld:

Åsa Schwarz

"Vi är 20 år efter"


- TechWorld:

Canonical och Oracle i stort samarbete kring Openstack


- TechWorld:

Kodsnack: En resa genom Javascript


- TechWorld:

david tenser mozilla

"Jag brinner för att skapa produkter som folk gillar"


- TechWorld:

grundämnen

Teknikens byggstenar del 6: S, Cl och Ar

Whitepapers, webcasts, kompendier och partnermaterial Fler utvalda whitepapers

Mainframe makeover
Batch - ingen bitch
Flasha med närminnet
Låt datorn ta skitgörat
Gratis nyhetsbrev
Välj ett nyhetsbrev:
Weekly - Security -
Open Source Update





Please don't insert text in the box below!
Kontakta oss
Postadressen är:
TechWorld, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

För prenumerationsärenden:
Logga in här eller ring 08-799 62 39.




Copyright © 1996-2013 International Data Group
Sök efter artiklar och produkter: