kodsnack

I denna veckas Kodsnack pratar Fredrik och Tobias med Martin Jonasson som driver bloggen Prototyprally och utvecklat spelet Rymdkapsel. I fokus står vad man kan lära sig av liveströmmande programmeringssessioner, både som skapare och tittare.

Panelen kommer sedan in speldesignern Peter Molyneux nya spel Godus, som finansierats via crowdsourcing. Är crowdsourcing en bra modell för indieutvecklare att ta betalt?

För att höra mer om Martin Jonasson och hans spel Rymdkapsel, lyssna på Kodsnack 39.

Har du kommentarer, frågor eller tips? Kodsnack hittas på Twitter under @kodnsack. Panelen hittas sedan under @tobiashieta, @isallmaroon och @bjoreman. Du kan även höra av dig via e-post till info@kodsnack.se om du vill skriva längre. Panelen läser allt som skickas.

Varje måndag klockan 12:00 sänds Kodsnack live på live.kodsnack.se. Du kan delta i sändningens diskussion genom att ansluta till #kodsnack på irc.freenode.net. Lyssna på avsnittet nedan:

Prenumerera på Kodsnack via Itunes eller Libsyn.

Fakta

Den 16 april öppnar vi dörrarna till IDG och drar igång en fullspäckad kodkväll med temat internet of things. Kvällen kommer att bjuda på intressanta talare, programmering, nätverkande och workshops.

Kvällen är kostnadsfri och vi bjuder på wraps, dryck och snacks. Läs mer och anmäl dig här: www.codenight.se