Flygbolaget Cathay Pacific, med bas i Hongkong, är det senaste av flygbolagen att drabbas av ett hack med stulna personuppgifter som resultat.

I ett uttalande på flygbolagets sajt meddelar de att cirka 9,4 miljoner kunder fått sina personuppgifter exponerade, men Cathay Pacific skriver också att det finns ”inga tecken” på att personuppgifterna blivit missbrukade, skriver Mashable.

Läs också: Röstlängder med miljontals amerikaner till salu

Enligt uppgift från flygbolaget rör personuppgifterna kundernas namn, nationalitet, födelsedatum, telefonnummer, passnummer, id-kort och resehistorik. Vidare säger Cathay att de kreditkortsnummer som exponerats endast kommer från utgångna kort eller saknar CVV-nummer.

Inga lösenord stals i samband med intrånget och Cathay Pacifics flygsystem påverkades inte.

Företaget började fatta misstankar om ett intrång redan i mars i år, och kunde bekräfta att data blivit exponerade i maj, men det dröjde tills tidigt i morse (den 25 oktober) innan de var helt säkra på om kunder drabbats.

Läs också: Räkna med att slanta upp 34 miljoner kronor för en dataläcka

Nyheten om denna dataläcka kommer bara cirka en månad efter att British Airways gick ut med att 380 000 av deras kunder fått sina personuppgifter stulna genom ett dataintrång.

Cathay Pacific har lagt upp en webbsida med information för de drabbade här.