För fjärde gången på tre månader har Symantecs antivirus ställt till det för andra program, skriver ZDNet. Den här gången är det version 78 av webbläsaren Chrome som inte fungerar för vissa användare som har installerat Symantec Endpoint Protection 14 på sina datorer.

Enligt ett supportdokument från Symantec är det först och främst användare av Windows 10 RS1, Windows Server 2012 och Windows Server 2016 som har problem med kombinationen Symantec Endpoint Protection 14 och Chrome 78. Liknande problem finns även med den Chromium-baserade versionen av Microsoft Edge, rapporterar Zdnet.

Problemen sägs bero på Microsofts kodintegritetsfunktion, något som används för att öka säkerheten i Chrome. Den enklaste lösningen i väntan på en fix är att använda sig av en annan webbläsare som inte baseras på samma kod, till exempel Firefox. Sen går det naturligtvis att byta till ett annat antivirusprogram också, men det är inget som Symantec tipsar om.

Läs också: Ny varning: skadlig kod kan döljas i ljudfiler